Menu
Starten
Content marketing is de trend voor 2013
Content marketing is de trend voor 2013

Als bedrijf kun je er niet meer omheen: content marketing moet deel uitmaken van jouw marketingstrategie. Het is een manier om jouw bedrijf op een laagdrempelige en kwalitatieve manier op de kaart te zetten.

 

Als je wilt slagen met content marketing, zorg dan voor relevante content. De content, die aan moet sluiten bij de kern van je bedrijf, heeft immers als doel geïnteresseerden naar jouw bedrijf te trekken en op termijn opdrachten te genereren. Als de content niet aansluit bij jouw doelgroep, sla je de plank mis.

 

Uitstekende tools voor content marketing zijn:

  • Blogs
  • Whitepapers
  • Social media
  • Website

Het klinkt allemaal erg eenvoudig, maar ieder bedrijf doet tegenwoordig wel iets met social media. Hoe zorg je dan dat jouw content toch onderscheidend en vooral zichtbaar is? De sleutel is Search Engine Optimalization (SEO), een essentieel hulpmiddel om content marketing een kans van slagen te geven.

 

Door middel van SEO zorg je er voor dat de content aansluit bij de zoekopdrachten van jouw doelgroep. Het inzetten van de juiste zoekwoorden, waarop je als bedrijf gevonden wilt worden, maakt je als bedrijf beter vindbaar bij zoekopdrachten in Google.

 

Denk nu niet dat op opdrachten meteen de pan uitrijzen als je content plaatst via Facebook, blogs en SEO toepast op jouw website. Content marketing heeft tijd nodig, maar als je met regelmaat jouw doelgroep in contact laat komen met jouw producten of diensten, dan kan dat op termijn positieve gevolgen opleveren!

Hulp nodig? Bel via 071 3410161 of WhatsApp