Menu
Starten
Laat uw klanten voor u werken!
 Laat uw klanten voor u werken!

De top-50 van machtigste mensen uit Leiden houdt altijd weer veel ondernemers bezig. Sta ik in de lijst of ben ik over de rand gevallen? Als u alles uit uw social media weet te halen, zult u aan eind van 2013 waarschijnlijk nog steeds in de lijst staan, maar u zit wel op het goede spoor. Door uw social media op de juiste wijze te benutten, kunt u de macht van uw bedrijf vergroten. Ik heb het dan over marktaandeel, groeikansen en een stijgende omzet. Hoe? Door uw klanten voor u te laten werken! 

 

Het gebruik van social media blijft maar toenemen. Acht van de tien Nederlandse internetgebruikers houdt zich bezig met social media. Facebook is verreweg het populairst, maar LinkedIn en Twitter zijn ook niet meer weg te denken uit ons leven. Aan die groei lijkt voorlopig nog geen einde te komen. De toename van het aantal smartphones en tablets maakt het alleen maar makkelijker om social media in te zetten en te benutten.
 

Eenduidige huisstijl

 
Het is in uw belang om hier wat mee te doen. Zorg dat uw bedrijf goed te vinden is op de sociale netwerken, maar wel zodanig dat uw merk en/of huisstijl duidelijk zichtbaar en herkenbaar is. Als u besluit een mobiele website te implementeren, laat ook hier merk en huisstijl eenduidig naar voren komen. Zorg er bovendien voor dat uw klanten zowel via uw website naar uw pagina op Facebook of LinkedIn kunnen gaan, maar het is nog belangrijker om te zorgen dat ze via de sociale netwerken ook weer op uw website uitkomen! Denk hier rond de feestdagen maar eens goed over na. Hebt u dat voor uw bedrijf goed geregeld?
 
Uit onderzoeken is eveneens gebleken dat consumenten een bedrijf graag willen helpen. Natuurlijk willen ze via uw social media of (mobiele) website informatie over uw bedrijf of uw product terug kunnen vinden, of profiteren van leuke acties. Opvallend is echter dat zij ook mee willen werken aan het verbeteren van producten en u van advies willen voorzien. Ja, ze zijn zelfs bereid om mee te denken over de producten van de toekomst.
 

De waarde van klanten

 
Hier doemen geweldige kansen op om uw bedrijf te laten groeien. Het gaat niet om het aantal volgers dat u op Twitter heeft of het aantal ‘likes’ op Facebook, maar juist om de mogelijkheden die u krijgt om samen te werken met uw klanten. Of liever gezegd: om uw klanten voor u te laten werken. Via social media kunt u uw klanten betrekken bij de strategie van uw bedrijf. Daar is het een zeer geschikt platform voor. Ik merk in gesprekken die ik geregeld met ondernemers voer, dat de meeste bedrijven de waarde van hun klanten niet goed inschatten en daardoor unieke mogelijkheden laten liggen. Dat is doodzonde, zeker in deze tijden.
 
Het inzetten van nieuwe media is voor mij erg belangrijk. Ik ben er dagelijks mee bezig. Voor mijn bedrijf, maar vooral ook voor mijn (potentiële) klanten. Wilt u weten hoe u uw klanten zo ver krijgt dat ze voor u willen werken, neem dan eens contact met mij op. Wie weet pronkt u volgend jaar zo maar in de lijst van de vijftig machtigste mensen van Leiden!

Hulp nodig? Bel via 071 3410161 of WhatsApp