Menu
Starten
Hup ondernemers, allemaal aan de mobiele websites!
Hup ondernemers, allemaal aan de mobiele websites!

De ontwikkelingen op communicatiegebied volgen elkaar in razend tempo op. Waren we nog maar net gewend aan het gebruik van smartphones en de iPad, nu slaat u als ondernemer de plank mis als u nog geen mobiele website hebt. We kunnen er gewoonweg niet meer omheen.

 

De ontwikkelingen op communicatiegebied volgen elkaar in razend tempo op. Waren we nog maar net gewend aan het gebruik van smartphones en de iPad, nu slaat u als ondernemer de plank mis als u nog geen mobiele website hebt. We kunnen er gewoonweg niet meer omheen. Als u meer business wilt halen uit uw website en andere activiteiten op internet, dan kunt u naast een eigen ‘gewone’ website niet meer zonder een eigen mobiele website.

Internetten, bellen, sociaal bezig zijn met uw vrienden en vage kennissen, het is tegenwoordig de gewoonste zaak van de wereld. Wie kan zich nog een wereld zonder mobiel of social media voorstellen. Het is toch ideaal om op de hoogte te zijn of juist op de hoogte te worden gehouden. Via Facebook feliciteert u uw kennissen met hun verjaardag. Zowel van achter uw pc, maar ook via uw mobiel, want die kant zijn we inmiddels al op gegaan. Als ik en route ben, maak ik soms een foto in een restaurant, theater, pretpark of waar dan ook, en zet die foto online. De behoefte om up-to-date te zijn en het de hele wereld laten weten, is nog nooit zo groot geweest.

 

mCommerce: Commercie via de mobiel

Als u in contact komt met een nieuw bedrijf, een nieuwe dienst of product, dan gaat u waarschijnlijk eerst die site op uw mobiel bekijken. Later bezoekt u diezelfde website nog eens via uw iPad of PC. Het is eigenlijk noodzakelijk om uw klanten via uw website verschillende platformen te bieden. Dat is dé manier om onder de aandacht te blijven van uw klanten en prospects. McDonalds’s spendeert momenteel enorm veel geld aan mobiele websites. De fastfoodgigant adverteert zich ook helemaal blauw op ander mobiele websites. Wilt u de concurrentie voor zijn, dan is een goede communicatiestrategie op het gebied van mobiel internet onontbeerlijk.

Mobiele websites vormen een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie, zeker als het gaat om het bereiken van jongeren. Mobiel internet draagt niet alleen bij aan de communicatiestrategie, maar ook aan de doelstellingen en de vindbaarheid door zoekmachines. Met een mobiele website is het mogelijk om op elk ogenblik de doelgroep, ongeacht waar deze zich bevindt, te bereiken.

 

mPayment: De toekomst van geld!

Al sinds jaar en dag betalen we voor producten. Eerst met vee, gereedschappen en voedsel, vanaf 600 voor Christus gebruiken we daar munten voor. Weer later gevolgd door briefgeld. Tegenwoordig maken we ook gebruik van plastic kaarten. Maar het is nu ook al mogelijk om direct via onze mobiel te betalen. Dat gaat in de toekomst steeds meer toenemen.

In 1994 was het voor het eerst mogelijk om online te bankieren. Van achter een computer kon u altijd en overal betalingen verrichten. Dat kan nog steeds. Een paar jaar later introduceerden de banken betalen via sms. Nu al gaat 5 % van onze betalingen direct via een mobiel. De verwachting luidt dat dit percentage binnen twee jaar rond de 40 % zal liggen.
Een recent onderzoek zette alle redenen voor mobiel betalen op een rij: gemak van betalen (87 %), snelheid van betalen (67 %), goed voor het milieu (37 %), geen persoonlijke gegevens op papier en uitgaven makkelijk te volgen (29 %). Kortom, met de mobiel betalen is makkelijk en goed voor het milieu!

Hulp nodig? Bel via 071 3410161 of WhatsApp